Lilia złotogłów na górze Smerek (fotowiersz)

Smerek0880-k6

wchodzi na szczyt

żeby móc nie stać w cieniu

odsłania przemienienia horyzont

zmierzch i świt

 
Lilia złotogłów na górze Smerek (fotowiersz)

Informacje o Andrzej Dąbrówka

Tenured professor, Institute of Literary Research (Polish Academy of Sciences), Warsaw.
Obrazek | Ten wpis został opublikowany w kategorii photography, poetry i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

11 odpowiedzi na „Lilia złotogłów na górze Smerek (fotowiersz)

    • Andrzeju,

      Zalogowałam się tutaj, w zasadzie po to, żeby pochwalić lilię złotogłów. A może i pochwalić się tym, że jednak zdobyłam się na nowe zalogowanie – nie znoszę tych netowych procedur:)
      Nie rozejrzałam się po tym miejscu; pewnie i tak nie zabawię tu dłużej.
      Serdecznie pozdrawiam!

      • adabrowka pisze:

        Aleksandro, jestem ogromnie zaszczycony, że zadałaś sobie trud przebrnięcia przez nowe ścieżki do tej mojej pustelni.
        Potraktujmy to miejsce jako świątynię dumania.
        Pomijając inne powody, potrzebna mi ta zmiana, żeby zamknąć pewien okres. Trzy lata temu napisałem pierwszy fotowiersz – ten o błękitnym powoju – a ten najnowszy – o lilii – dobrze zamyka cały cykl. Oba kwiaty mnie zupełnie zaskoczyły. Błękitny wilec zakwitł mi na balkonie w donicy oleandra, jako jedna z roślin wsiewanych na wiosnę tu i ówdzie. Lilia wyrosła jak spod ziemi przy górskiej ścieżce zauważona dopiero podczas schodzenia, choć stoi w łące borówek o metr od ścieżki. W ostatniej chwili kątem oka ją zauważyłem, żona która szła przodem ją pominęła.
        Natychmiast sobie przypomniałem komentarz nowej Czytelniczki, pod którym i Ty przypomniałaś swoje nadzwyczajne spotkanie z rzadkim kwiatem podczas górskiej wycieczki.

        Zbieram przez ostatnie dni całość moich blogowych fotorefleksji, układa się podwójna książka:
        Rzeczpospolita kwiatów.
        Fotowiersze i reportaże

        Te reportaże to oczywiście przesada, są to wycieczkowe gawędy prozą, ale ponieważ już się ich kilkanaście uzbierało, postanowiłem je rozdzielić. Wycieczki niektóre są co prawda tylko po moim ogródku (przemknął mi nawet taki tytuł: reportaże z ogródka), ale to też jakiś krajobraz.

  1. Andrzeju,

    Cieszę się na te Twoje zbiorki!!!
    Mam nadzieję, że uda Ci się je gdzieś wydrukować z odpowiednią jakością.
    Świątynia dumania, powiadasz. Niech będzie:)
    Dla mnie – pole do eksperymentów, też:)
    Zrobiłam pierwszą notkę – po prostu wpisałam haiku, jakie ułożyłam dla naszego Dunajca – on swoje po angielsku, to ja też … no, na tutejszy wpis lekko poprawiłam; ale że po angielsku, to lepiej, bo aminini nie będą głupieli – obejrzałam sobie gromadkę twórców tego miejsca – sympatyczna młodzież, większość ze Stanów. Nie wiem do końca, jak to działa, ale nie robią złego wrażenia:)
    Poza tym – udało mi się wkleić zdjęcie – nie dopasowane, pierwsze z brzegu, ale za to podwójnie – nie wiem, jak się tu kasuje nadmiar. Do tego na swój tutejszy blog nie umiem wejść inaczej niż przez Twój – z salonowego linka, i dalej, przez komentarz. Tak więc, veni, vidi, grać w to dalej raczej nie będę. Chociaż, kto wie? Ale wpisy mają sens tylko po angielsku, bo Polacy tu się nie mieszczą w statystyce, choć miło, że i nasza wersja językowa jest dostępna.
    Pozdrawiam serdecznie!

  2. For the benefit of those who liked this photo-poem (thanks folks) I point at the virtual volume of this genre I invented in 2009, see the sub-page of this blog: https://adabrowka.wordpress.com/fotowiersze/
    Poems are in Polish, but photographs speak for themselves, I hope. They are chosen not because of their artistic or technical quality (which is poor at times), but because of the poem’s subject matter.

  3. A jeszcze ambitniejsze są poskrzypki na samym czubku.
    On top of it scarlet lily beetle (Lilioceris lilii), or red / leaf lily beetle

  4. Pingback: Paź królowej na szczycie Połoniny Caryńskiej | adabrowka

  5. Po roku wspominam ten wpis fotorefleksją z nowej bieszczadzkiej wycieczki: https://adabrowka.wordpress.com/2013/08/08/paz-krolowej/

Skomentuj

